مطالب جذاب و خواندنی

پیچک


مطالب جذاب و خواندنی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالب جذاب و خواندنی و آدرس farid4.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین





آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر


از زمان سفر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری کشورمان به جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس، موج تلاش ها و ادعاهای ضدایرانی مقامات اماراتی به طور مستمر ادامه داشته است. اما جدیدترین دور این تلاش ها، در ادعای توسل به آرای برخی مردم کشورهای عرب نمود پیدا کرده است.


به گزارش «تابناک»، شبکه اماراتی «الآن» اخیراً یک نظرسنجی در میان کشورهای عرب منطقه برگزار کرده و مدعی شده اکثر ساکنین این کشورها، در موضوع جزایر ایرانی از امارات حمایت می کنند.


روزنامه «نیشن» امارات با انتشار نتایج این نظرسنجی مدعی شده از میان 2066 نفر در 18 کشور عرب که در این نظرسنجی مورد پرسش قرار گرفته اند، حدود 87 درصد حمایت خود را از امارات اعلام کرده اند.


این روزنامه همچنین می نویسد در میان پرسش شوندگان، 63 درصد معتقد بوده اند سفر رئیس جمهور ایران به ابوموسی اقدامی تحریک آمیز و نقض حاکمیت امارات بر جزایر بوده و تنها 9 درصد با این نظر مخالف بوده اند. این نظر در میان 167 اماراتی قوی تر بوده و 80 درصد از آن حمایت کرده اند.


به نوشته این روزنامه، در این میان، به اصطلاح کارشناسان علوم سیاسی امارات با استناد به نتایج این نظرسنجی مدعی شده اند این امر نشانگر حس قوی وحدت در میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس است! البته این افراد اشاره ای نکرده اند که چرا این حس قوی وحدت موجب نشد طرح اتحادیه مورد نظر عربستان سعودی از شکست نجات یابد.


علاوه بر این، از حجم اندک نمونه آماری (2066 نفر در 18 کشور!) به نسبت اهمیت موضوع که بگذریم، نکته جالب تر بررسی این مسئله است که آیا اصولاً پاسخ دهندگان می دانسته اند ماجرا از چه قرار است؟!


به دلیل جالب بودن این بخش، عین جملات روزنامه «نیشن» را نقل می کنیم:


«بیشتر ساکنان امارات فکر می کنند که حداقل چیزی در مورد موضوع می دانند و ساکنان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز تنها در همین حد آگاهند؛ به این ترتیب که 59 درصد آنان می گویند درکی از این موضوعات دارند. این میزان در کشورهای دورافتاده تر عربی مانند مراکش (44 درصد) و الجزایر (33 درصد)، کمتر است».


به این ترتیب، حدود نیمی از پاسخ دهندگان اصولاً نمی دانسته اند در مورد چه چیزی نظر می دهند! چه برسد به اینکه نظرات آنان مبنای موضوعی به حساسیت مسئله جزایر ایرانی نیز قرار گیرد.


اما فارغ از این مسائل، برگزاری چنین نظرسنجی نشان دهنده دو امر مهم است: نخست اینکه امارات تلاش دارد با چنین اقداماتی و تکرار آن ها، افکار عمومی جهان عرب را با خواسته های نامشروع خود همراه کند. و دوم اینکه به نظر می رسد مقامات این کشور سعی دارند با مطرح کردن موضوع نظرسنجی، بابی برای فیصله این مسئله همانند موضوع بحرین در زمان محمدرضا پهلوی باز کنند.


زمانی که در دوره حکومت پهلوی دوم، موضوع جدا شدن بحرین از ایران مطرح شد، بنا شد این موضوع به رأی ساکنان بحرین گذاشته شود. این رأی گیری توسط حکام عرب بحرین انجام شد؛ اما تنها از چند صنف خاص – نه همه مردم – نظرخواهی شد و در نهایت اعلام شد که بحرین از ایران جدا شده است. دولت وقت ایران نیز در کمال شگفتی این مسئله را پذیرفت.


اما آنچه اماراتی ها باید بدانند این است که نظام کنونی ایران، نظام پهلوی نیست و دولت و افکار عمومی، همراه با هم اجازه تکرار این ماجرا را نخواهند داد. حتی اگر هزاران نظرسنجی غیرمشروع این چنینی نیز در میان کشورهای عربی صورت پذیرد، باز هم جزایر سه گانه بخش های جدایی ناپذیر از سرزمین ایران بزرگ هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 26 تير 1391برچسب:, ] [ 14:48 ] [ فرید محمودیان ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش آمدید
لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 253
بازدید ماه : 570
بازدید کل : 526037
تعداد مطالب : 456
تعداد نظرات : 116
تعداد آنلاین : 1